Nem az Európában viszonylag ritka bal oldali közlekedés a legfurcsább dolog, amit a dél-afrikai közutakon tapasztalhat az ember.
Vegyük például ezt az elefántveszélyre figyelmeztető táblát! Mondjuk kevés az esély rá, hogy valóban elefánt tévedjen az ember elé, de jobb az óvatosság!
Más állatok azonban viszonylag gyakran bukkannak fel az úton, például antilopok.
A zsúfoltabb részeken egymást érik a stoptáblák. Ez azt jelenti, hogy a kereszteződésekben nem csak az alsóbbrendű útról érkezőnek kell megállnia, hanem annak is, aki történetesen a főúton megy. Ráadásul semmiféle formális szabálya nincs az elsőbbségadásnak - az hajthat tovább először, aki előbb ért a kereszteződésbe. Ennek elsőre semmi értelme, csakhogy megvannak a sajátos okai. Egyrészről ha nem lennének stoptáblák, állítólag senki sem állna meg a főutakon, és lehetetlen lenne másoknak rákanyarodni. Másrészt pedig baromi sok a gyalogos, de tényleg, még a kevésbé lakott területeken, két város között is rendszeresen látni az út mentén vagy az úton caplató embereket, lakott területen pedig boldog-boldogtalan az úton császkál, a stoptáblák pedig lassítják a forgalmat, így kevesebb embert ütnek el. Ugyanezen okból egy csomó fekvőrendőr is van a forgalmasabb részeken, ahol pedig nem ezek miatt kell lassítani, ott a brutális kátyúk miatt. Nem azért, helyenként egészen kitűnő az úthálózat, viszont ha rossz egy út, akkor az nagyon rossz, körülbelül tankcsapda-méretű mélyedésekkel, amiket gyakran csak azután tábláznak ki, hogy az ember már áthajtott rajtuk.
A másik kedvenc táblám ez:
Ezt egy csomó helyi kollégánk sem ismerte, de kiderítettük, hogy azt jelenti: "Megállni tilos!"
A tömegközlekedés legnépszerűbb formája az ún. combi. Ezek kis fehér buszok, amiket le kell inteni és kb. 10 randért elvisznek, feltéve, hogy arra mennek, amerre szeretnél. Ez utóbbi általában a probléma, ugyanis általában a sofőr sem tudja megmondani, meddig megy, a combik ugyanis nem bejáratott útvonalon közlekednek, hanem különböző random tényezők által vezérelve, úgymint hőmérséklet, napszak, az utasok száma/neme/célja vagy épp a buszvezető kénye-kedve. Meg persze a technológiai feltételek - a semmiben lerohadó combi senkit nem lep.meg, utasai percek alatt szétszélednek, és gyalog folytatják útjukat a következő város, vagy még működőképes combi felbukkanásáig.
És végezetül a kézifék az egyébként japán gyártmányú bérautónkban: