Stavanger: Preikestolen és furcsa múzeumok - North Park

spoiler_1.png

 

antimetal.png

muszlimcsajok_1.png

Stavanger: Preikestolen és furcsa múzeumok

2009.05.19. | Tamás J. Bertalan

kepek_279.JPG

 

Eljött a National Holiday, ami azt jelenti, hogy egész Norvégia mulat, ünneplik az alkotmányt, meg hogy itt a tavasz! Ezért is késtem a beígért stavangeri élménybeszámolóval...


Stavangerben egy tipikus viking-vágású fickónál szálltunk meg, aki úgy nézett ki, mint egy nagyszakállú kertitörpe meg Forrest Gump keveréke (utóbbi akkor, amikor fut), és kertészkedéssel foglalkozott. Magyarázott valamit arról, hogy szigorúan ásás nélkül csinál mindent, mert az roppant környezetbarát, de nem igazán értettem, ez miért jó, mindenesetre az otthonában még a mosogatószer is kizárólag természetes alapanyagokból készült, meg mindig kaptuk király zöldségeket a vacsorához. A bodzaszörpről azt hitte, hogy teljesen lenyűgöz vele minket, mert azt feltételezte, hogy sosem hallottunk erről a cuccról, haha.


Stavangerben tudatosult bennem, hogy vélhetően a norvégok létesítik a világ legértelmetlenebb múzeumait, úgymint

 

  • útmúzeum (igen, utak),
  • halkonzerv-múzeum (jól hallottátok/olvastátok),
  • benzin-múzeum,


ez utóbbin még mindig nem tettem túl magam, no nem mintha hajlandó lettem volna fizetni érte, de a gondolat maga nagyon megindított, legalább mint a bergeni lepra-múzeum.


Láttunk még eladó fahajót: 

 

kepek_235.JPG

 

meg értelmetlen lépcsőt:

 

kepek_236.JPG

 

Voltunk hegyet mászni, egy Preikestolen nevű helyre gyalogoltunk felfele 3 km-t.

 

kepek_252.JPG

 

Ehhez nem árt tudni, hogy nekem brutális tériszonyom van, odafent kb. úgy remegtem mint a kocsonya, de sebaj, szép képek készültek.

 

kepek_250.JPG

 

kepek_271.JPG

 

kepek_284.JPG

 

kepek_278.JPG

 

Miközben szívinfarktus-közeli állapotban gyalogoltam felfele, a közeli laktanya kiskatonái nevetve futottak el mellettem - ők ugyanis naponta egyszer felfutnak a fjord fölé kinyúló sziklára, ahol felüléseket csinálnak a szakadék felett.

Címkék: norvégia túra múzeum hegy stavanger preikestolen



A bejegyzés trackback címe:

https://northpark.blog.hu/api/trackback/id/tr901131399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása